آرشیو فیلمهای آموزشی بدنسازی از مقدماتی تا پیشرفته|شرکت تن آسا

آرشیو فیلمهای آموزشی بدنسازی از مقدماتی تا پیشرفته|شرکت تن آسا

آرشیو فیلمهای آموزشی

 ،طرز صحیح تنفس،هالتر،سلامت،بدنسازی،تنفس صحیح،وزنه،دمبل،دنبل،فیتنس،سلامت،لوازم باشگاهی،نفس،دم،بازدم،حبس نفس،قفسه سینه،درازنشست،پرورش ورزش اندام،تکنیک،زیربغل قایقی،اصلاحی،بدن سازی

یکی از موارد حایز اهمیت در هنگام کار با وزنه نحوه ی تنفس صحیح میباشد. نحوه ی صحیح تنفس را میتوان به دو روش اجرا کرد: 1.تطابق ساختاری: ورزشکاران به هنگام باز شدن تنه و قفسه سینه عمل دم را انجام میدهد و در زمان جمع شدن قفسه سینه عمل بازدم را انجام میدهد، مانند حرکت درازنشست. یا مثلا در حرکت پرس سینه، زمان پایین آوردن هالتر باید عمل دم، و زمان بالا بردن هالتر باید عمل بازدم صورت بگیرد. 2.تطابق بیومکانیکی: در این روش، توجه به قسمت سخت حرکت است، که نیاز به تولید نیروی بیشتری دارد،پس باید عمل بازدم انجام شود. مانند حرکت زیربغل قایقی. با اینکه هنگام کشیدن دستگیره به سمت بدن، دنده ها باز میشوند، ولی باید نیروی بیشتری تولید شود، پس عمل بازدم انجام میشود. این تکنیک مخصوص قایقرانان و پرورش اندام کاران می باشد. ازدیگر نکات نحوه ی صحیح تنفس ورزشکاران، حبس تنفس است. تولید نیرو در مراحل مختلف تنفس به این شکل است. از زیاد به کم،حبس تنفس،بازدم،دم خیلی از افراد هم حبس نفس را راهکاری مناسب برای افزایش قدرت خود میبینند. چرا که حتی هنگام جابه جایی وزنه های بسیار سنگین (بالای 90)از سیستم عصبی مرکزی(پارگی عروق مغز)محافظت میکند . اما استفاده زیاد از این کار باعث بروز مشکلات قلبی عروقی میشود. به این شکل که به علت افزایش فشار درون قفسه سینه عملکرد پمپاژ قلب، دچاراختلال میشود و به سبب افزایش یکباره ضربان قلب و کم خونی مغز، گاها باعث بیهوشی ورزشکار می شود. پس در نتیجه افراد حرفه ای برای مدت بسیار کوتاهی می توانند عمل حبس نفس را اجرا کنند و در صورت امکان، بازدم شدید را جایگزین حبس نفس کنند.